Sposób marketingu marki zmienia się błyskawicznie. Aktualnie nie wystarczy reklamacja w gazecie, czy ulotki rozdawane na ulicy. Ludzie „nie kupują” już haseł typu „mamy najlepsze dania w mieście”. Brzmi jak przechwałki, a poza tym każdy może użyć takiego hasła. Co innego Influencer marketing w gastronomii.

Nie bez powodu mówi się, że najlepszym sposobem jest reklama drogą pantoflową. Co to znaczy? Że dana rzecz, usługa czy lokal jest polecana przez ludzi między sobą. Dana osoba rekomenduje innym osobom, czyli wpływa na ich wybór. Wpływać, czyli w języku angielskim influence. Stąd nazwa aktualnie popularnych influencerów, czyli osób, które wpływają na wybory i reakcje innych osób. To siła nowoczesnego marketingu.

Moc Internetu

Sposób komunikacji w dzisiejszych czasach zmienił się znacząco. Szeroka część przeniosła się do świata wirtualnego: rozmowy, video, gry i wiele innych. Chcąc się wybrać do nowego miejsca wręcz już odruchowo w pierwszej kolejności sprawdzamy opinie w Internecie. Stało się to już naszą codziennością. Dlatego też właśnie warto skupić się na akcjach promocyjnych w świecie wirtualnym, gdzie możemy trafić do szerokiej grupy ludzi.

Blog – popularna forma wyrażania opinii

Blog może pełnić wiele funkcji. Zamieszczając go na stronie internetowej danej restauracji możemy dać dostęp do ciekawych informacji naszym klientom. Z technicznego punktu widzenia zwiększa również widoczność strony w Internecie, co ogólnie mówiąc nazywamy pozycjonowaniem. Na rynku możemy znaleźć ogrom firm marketingowych, które profesjonalnie zajmują się tym jak często i gdzie pojawia się nasza strona internetowa. Poza tym spora ilość influencerów prowadzi swoje blogi. Przedstawiają tam różnego rodzaju treści. Pokazują swoją codzienność, wyrażają opinie, opisują to, co im się spodobało bądź nie.

Rolą influencera jest zaskarbić ciekawość jak największej ilości osób obserwujących. Ludzie lubią obserwować życia innych ludzi, także jest tutaj bardzo szerokie pole do popisu, aby ten sukces odnieść.

Jak to zrobić?

Często influencerzy sami zgłaszają się do restauracji, aby nawiązać współpracę. Nierzadko w formie barteru, czyli ukazywanie swoim obserwatorom promowanej restauracji w zamian za darmowe posiłki. Warto jednak najpierw sprawdzić styl, ideę i treści danego twórcy. Czy jest spójna i zgodna z naszymi oczekiwaniami. Dodatkowo zasięg infuencera, czyli ile obserwatorów posiada, ile jest odsłon i polubień udostępnianych przez niego treści. Ponadto warto na samym początku określić jasno cele danej akcji marketingowej. Przedstawić swoje wymagania, takie jak np. długość tekstu oraz sposobu rozliczenia zamierzonych efektów.

Wartym rozważenia jest zorganizowanie konkursu jako forma promocji swojej marki. Twórca bloga w tym momencie będzie pełnił rolę rozpropagowania tejże akcji. Poza blogiem, warto użyć w tym momencie również innych dostępnych platform w Internecie. Social media oraz You Tube pełnią kluczową rolę w wirtualnym świecie.

Influencer marketing w gastronomii

Treści chętnie czytane

Po prostu udostępniona treść w Internecie o danej restauracji niekoniecznie musi przynieść sukces. Tutaj ważną rolę odgrywa umiejętność zachęcenia do zapoznania się z prezentowanymi treściami. Tekst powinien zawierać ciekawostki, które zaciekawią czytelnika. Odpowiednio sformułowany tytuł i nagłówki zwrócą uwagę i przyciągną do materiału.

Umieszczanie linków w tekście jest dobrym narzędziem do przeniesienia czytelnika do docelowej strony internetowej. Na przykładzie restauracji może to być link do menu bądź link do planowanego eventu w lokalu. Zwiększa to prawdopodobieństwo zainteresowania czytelnika naszą ofertą.

Nowoczesny marketing

Statystki wskazują, że wśród obserwatorów aż 50% skorzystało chociaż raz z poleceń influencerów. Jest to ogromna szansa na rozwój swojej marki, dlatego nie bez powodu coraz więcej firm korzysta z tej formy reklamy. Pamiętajmy jednak, aby naszego marketingu nie skupiać tylko na roli influencerów. Musimy zadbać także o szatę i treści prezentowane na naszej stronie internetowej.